سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جاهای دیدنی شیراز

شیراز شهری با تاریخی بسیار قدیمی در جنوب ایران است که در استان فارس قرار دارد. شهر شیراز برای زیبایی‌های طبیعی، فرهنگ بومی، تاریخ و شاعران مشهور خود مشهور است.

تاریخ شیراز به دوران باستان باز می‌گردد و در دوره‌های مختلف تحت حکومت‌های مختلفی قرار داشته است. شیراز در زمان صفویه به عنوان پایتخت ایران شناخته می‌شد و در این دوران، بسیاری از بناهای مشهور شهر ساخته شدند، از جمله باغ ارم، مسجد نصیرالملک، مدرسه خان، مسجد وکیل، حمام وکیل، باغ نرگس، حافظیه و سعدیه.

شیراز همچنین به دلیل باغ‌ها، پارک‌ها و آثار باستانی خود جزو مقاصد گردشگری محبوب ایرانیان و غیر ایرانیان است. در باغ‌هایی مانند باغ ارم، باغ عفیف‌آباد و باغ دلگشا می‌توانید از طبیعت بکر شیراز لذت ببرید. همچنین برج آزادی، مسجد وکیل، مدرسه خان، حافظیه، سعدیه، مجموعه باغ‌های ایرانشهر و موزه قرآن نیز جزو جاذبه‌های توریستی شهر محسوب می‌گردند.

 

جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری شیراز

  1. مسجد نصیرالملک
  2. تخت جمشید
  3. باغ ارم (باغ ارم)
  4. بازار وکیل
  5. آرامگاه حافظ (حافظیه)
  6. امامزاده شاه چراغ
  7. مسجد وکیل (مسجد وکیل)
  8. ارگ کریم خان
  9. موزه پارس
  10. خانه قوام (نارنجستان قوام)
  11. آرامگاه سعدی
  12. امامزاده علی ابن حمزه
  13. خانه زینت الملک
  14. باغ عفیف آباد
  15. دروازه قرآن
  16. ارگ علی شاه
  17. باغ جهان نما

1. مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک

این مسجد خیره کننده که با نام مسجد صورتی نیز شناخته می شود، به خاطر شیشه های رنگارنگ رنگارنگش که در ساعات صبح طیفی از رنگ ها را بر روی دیوارهای داخلی می اندازند، مشهور است. این در اواخر قرن 19 ساخته شد و یک مکان محبوب برای عکاسی است.

2. تخت جمشید

تخت جمشید

این شهر باستانی پایتخت امپراتوری ایران بوده و اکنون در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. ویرانه های تخت جمشید به قرن پنجم قبل از میلاد برمی گردد و شامل سازه های چشمگیری مانند کاخ آپادانا و تالار تخت است.

3. باغ ارم

باغ ارم

این باغ گیاه شناسی زیبا دارای انواع گونه های گیاهی، فواره ها و آلاچیق ها است. این بنا در زمان سلسله قاجار در قرن نوزدهم ساخته شد و مکانی محبوب برای پیک نیک و استراحت است.

4. بازار وکیل

بازار وکیل

این بازار شلوغ مکانی عالی برای خرید سوغاتی، ادویه جات و فرش ایرانی است. این شهر همچنین خانه انواع رستوران ها و چایخانه های سنتی است.

5. آرامگاه حافظ (حافظیه)

آرامگاه حافظ (حافظیه)

این مقبره به حافظ شاعر معروف پارسی‌نگار تقدیم شده است و محلی محبوب برای مردم محلی و گردشگران برای ادای احترام و لذت بردن از باغ‌های آرام اطراف آرامگاه است.

6. زیارتگاه شاه چراغ

زیارتگاه شاه چراغ

این زیارتگاه چشمگیر آخرین آرامگاه برادران امام رضا (ع) یکی از ارجمندترین شخصیت های شیعه است. نمای داخلی حرم با آینه کاری پیچیده پوشانده شده است و بازدیدکنندگان از شیراز باید از آن دیدن کنند.

https://akhbarejadid.com/597194


English
 

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal