سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

برای بسیاری کسب درآمد در یوتیوب یک رویا است. به هر حال به نظر می‌رسد که یوتیوبرها زندگی خوبی دارند و طرفداران خود را می‌ستایند و از آنجایی که ایجاد یک کانال یوتیوب آسان‌تر از همیشه است، بزرگ فکر کردن و هدف‌گذاری بالا ضرری ندارد.

اما در حالی که ایجاد یک کانال YouTube ساده است تبدیل آن به یک دستگاه پول نقد ساده نیست. شما ممکن است صد دلار اول خود را با فروش چیزی یا بستن یک قرارداد حمایت مالی به دست آورید، اما به حداکثر رساندن درآمد نیاز به درک همه گزینه های خود قبل از شیرجه دارید.

ما این مقاله را ایجاد کرده‌ایم تا شما را در تمام اطلاعاتی درباره اینکه چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنید، باید بدانید. در پایان این مقاله، راه‌های مختلف کسب درآمد در یوتیوب را می‌شناسید و می‌توانید کسب‌وکار خود را با یکی از بزرگترین پلتفرم‌های اینترنتی در جهان توسعه دهید.

آیا می توانید در یوتیوب کسب درآمد کنید؟

پاسخ کوتاه بله است. هزاران نفر در حال انجام آن هستند و همه آنها میلیون ها مشترک برای راه اندازی ندارند. برخلاف تصور رایج، یوتیوب فقط یک بازی اعداد نیست پتانسیل کسب درآمد شما به جایگاهی که می‌خواهید، سطح تعاملی که ایجاد می‌کنید و جریان‌های درآمدی که از آن استفاده می‌کنید نیز بستگی دارد. این بدان معنا نیست که مشترکین و بازدیدها مهم نیستند.

آیا برای آپلود ویدیوها در یوتیوب پول می گیرید؟

یوتیوب برای آپلود ویدیوها به سازندگان پولی پرداخت نمی کند. همچنین، ویدیوها به طور پیش‌فرض کسب درآمد نمی‌شوند. برای شروع کسب درآمد در YouTube، باید از تنظیمات حساب خود کسب درآمد را فعال کنید. YouTube به شما این امکان را می دهد که به برنامه شریک خود بپیوندید یا ویدیوهای خود را در YouTube Premium برجسته کنید.

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنیم؟

اگر به دنبال راه‌های جدیدی برای درآمدزایی بوده‌اید، ممکن است از خود بپرسید که چگونه از یوتیوب درآمد کسب کنید. خب، راه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید در این پلتفرم کسب درآمد کنید، که بیشتر آنها حول محور ایجاد محتوای ویدیویی جذاب می‌چرخند. در اینجا نگاهی به برخی از جریان های درآمد محبوب یوتیوب در دسترس است:

1. به برنامه شریک یوتیوب بپیوندید

اگر فکر کرده اید که چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنید، ضروری است که از برنامه شریک یوتیوب و نحوه عملکرد آن آگاه باشید. تا زمانی که در برنامه پذیرفته نشوند، سازندگان محتوای یوتیوب نمی‌توانند از هیچ یک از ویدیوهای خود کسب درآمد کنند.

وقتی کانال یوتیوب شما 1000 مشترک و 4000 بازدید عمومی داشته باشد، برای پیوستن به برنامه Partner بررسی می شود. این بدان معنی است که تا زمانی که به این اعداد دست یابید، نمی‌توانید درآمدی کسب کنید، بنابراین ادامه تولید محتوا و افزایش دسترسی کانالتان ضروری است. زمانی که معیارهای برنامه را برآورده کردید می توانید برای کسب درآمد اقدام کنید.

نحوه فعال کردن کسب درآمد در یوتیوب:

  1. به حساب YouTube که قصد کسب درآمد را دارید وارد شوید.
  2. روی نماد اکانت خود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید، سپس روی YouTube Studio کلیک کنید.
  3. از منوی سمت چپ، سایر ویژگی‌ها > کسب درآمد (Other Features > Monetization) را انتخاب کنید.
  4. شرایط برنامه شریک (Partner Program terms) را مرور کنید و روی موافقت کلیک کنید.
  5. یک حساب AdSense موجود را متصل کنید یا یک حساب جدید برای کانال خود ایجاد کنید.
  6. اولویت های کسب درآمد خود را مشخص کنید.

پس از انجام این مراحل، به داشبورد برگردید و تب Analytics را در سمت چپ باز کنید. در صفحه بعدی، Revenue را از بالا انتخاب کنید و سپس به پایین بروید تا نمودار Monthly Estimated Revenue را ببینید. نمودار به شما ایده ای از درآمد ماهانه پیش بینی شده شما می دهد.

برای کسب درآمد در یوتیوب به چند بازدید نیاز دارید؟

تعداد بازدیدهایی که ویدیوهای شما دریافت می کنند با درآمد YouTube شما ارتباطی ندارد. اگر هزاران بازدید داشته باشید، اما هیچکس روی تبلیغات شما کلیک نکند یا محتوا را مصرف نکند، هیچ درآمدی کسب نخواهید کرد.

یوتیوب حتی معیارهایی برای پرداخت به ناشرینی دارد که در کانال خود تبلیغاتی دارند: بیننده باید روی تبلیغ کلیک کند یا آن را به طور کامل تماشا کند تا شما کسب درآمد کنید.

با این حال، خبر خوبی برای افرادی وجود دارد که یاد می‌گیرند چگونه از یوتیوب کسب درآمد کنند شما دیگر برای کسب درآمد صرفاً به تبلیغ‌کنندگان وابسته نیستید. اکنون برنامه‌هایی مانند YouTube Premium وجود دارند که به شما کمک می‌کنند بدون کلیک یا مصرف روی تبلیغات درآمد کسب کنید.

2. در YouTube Premium برجسته شوید

چگونه علاوه بر اجرای تبلیغات کانال در یوتیوب درآمد کسب می کنید؟ YouTube Premium پاسخ این سوال است.

YouTube Premium یک سرویس عضویت پولی است که به افراد امکان می‌دهد ویدیوهای بدون آگهی را تماشا کنند. سازندگان مجبور نیستند کاری انجام دهند، زیرا وقتی اعضای YouTube Premium ویدیوهای خود را پخش می‌کنند، به‌طور خودکار یک جریان درآمد دوم دریافت می‌کنند.

مانند قوانین درآمدزایی یوتیوب برای درآمد مبتنی بر تبلیغات، بیشتر درآمد حاصل از حق عضویت Premium به سازندگان تعلق می‌گیرد (توزیع درآمد کل بر اساس میزان تماشای اعضای Premium محتوای شما است).

قوانین کسب درآمد از یوتیوب

3. پیشنهاد عضویت در کانال

وقتی کانال یوتیوب شما بیش از 30000 مشترک دارد، می‌توانید با استفاده از عضویت‌های کانال، جریان درآمد دیگری اضافه کنید. اینجاست که طرفداران 4.99 دلار در ماه برای بسته عضویتی که شامل هدیه‌هایی مانند دسترسی زودهنگام به ویدیوها، چت زنده فقط اعضا، شکلک‌های انحصاری و غیره می‌پردازند. اعضا در نظرات، چت زنده و برگه انجمن از طریق نشان‌های ویژه اعضا برجسته می‌شوند.

از آنجایی که مخاطبان به خوبی می‌دانند که جلب توجه سازنده یوتیوب می‌تواند یک چالش واقعی باشد، ارائه عضویت در کانال منطقی است.

نکته حرفه ای: از ویدیوهای خود استفاده کنید تا به افراد یادآوری کنید که می توانند با کلیک کردن روی دکمه “پیوستن” در صفحه شما عضو انحصاری شوند.

4. محصولات وابسته را در ویدیوهای خود تأیید کنید

کسب‌وکارها به خوبی از پتانسیل کانال‌های یوتیوب با فالوورهای زیاد آگاه هستند و همیشه به دنبال بهره‌برداری از آن برای رشد کسب‌وکار خود هستند.

هنگامی که طرفداران قابل توجهی را در این پلتفرم به دست آوردید، احتمالاً تجربه خواهید کرد که کسب و کارها با شما تماس می گیرند و از شما می خواهند محصولات خود را در ازای پول نقد تبلیغ کنید. در نظر داشته باشید که به یکی از افراد وابسته به این برندها تبدیل شوید و محصولات را در ویدیوهای خود قرار دهید.

این می تواند یک راه عالی برای ایجاد درآمد اضافی باشد، اما هنگام انجام این کار مراقب باشید، زیرا بینندگان به خوبی از زمانی که چیزی در حال تبلیغ است آگاه هستند.

نکته حرفه‌ای: فقط محصولاتی را تبلیغ کنید که فکر می‌کنید برای مخاطبانتان ارزشمند هستند و شراکت را برای بینندگانتان فاش کنید – این به شما کمک می‌کند از خط‌مشی‌های YouTube پیروی کنید.

5. از طریق Super Chat از پخش زنده درآمد کسب کنید

Super Chat یک راه محبوب جدید برای کسب درآمد از YouTube است. این ویژگی به مخاطبان شما امکان می‌دهد پیام‌های چت را بخرند که برجسته هستند و در موارد خاص، آنها را به بالای بخش نظرات یک جریان زنده سنجاق کنند. بنابراین، وقتی در YouTube به صورت زنده پخش می‌شوید، می‌توانید از Super Chat برای کسب درآمد از جریان خود استفاده کنید.

نرخ درآمدزایی یوتیوب برای Super Chat از 1 تا 500 دلار متغیر است و این شرکت 30 درصد از درآمد خود را کاهش می دهد. برای هر کسی که نمی‌داند چگونه از سوپر چت YouTube کسب درآمد کند، مهم این است که پخش‌های زنده را سازماندهی و تبلیغ کنید.

آنها را در ویدیوها، در دیگر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی و هر جای دیگری که مخاطبان شما دوست دارند، تبلیغ کنید.

از طریق Super Chat از پخش زنده درآمد کسب کنید

6. یک اینفلوئنسر یوتیوب شوید

با افزایش اینفلوئنسر مارکتینگ، فرصت بزرگی برای شما به عنوان یک خالق وجود دارد که وارد عمل شوید. اما شما از کجا شروع می کنید؟ به گفته Brendan Gahan، کارشناس بازاریابی یوتیوب و تأثیرگذار، سازندگان باید با در نظر گرفتن تعداد بازدیدهایی که معمولاً ویدیوهایشان دریافت می‌کند و ضرب آن در 15 سنت در هر بازدید، هزینه ثابتی را تعیین کنند.

آژانس بازاریابی دیجیتال WebFX ارقام زیر را برای میزان درآمد اینفلوئنسرهای YouTube فهرست کرده است:

  • 20000 دلار برای هر ویدیو برای سازنده با یک میلیون مشترک
  • 2000 دلار برای هر ویدیو برای سازنده با 100000 مشترک
  • 200 دلار برای هر ویدیو برای سازنده با 10000 مشترک

کلید کسب درآمد بیشتر، مشارکت با برندهایی است که محصولاتشان برای مخاطبان شما ارزشمند است.

در اینجا برخی از بازارهای تأثیرگذار برای کشف شدن توسط شرکای بالقوه آورده شده است:

  • Channel Pages – با برندها و همچنین سایر یوتیوبرها شریک شوید
  • Grapevine Logic – فقط به 1000 دنبال کننده برای پیوستن نیاز دارد

برخی از پلتفرم‌های اینفلوئنسر مارکتینگ شما را با مارک‌های بزرگی که مایل به پرداخت هزینه بالایی هستند مرتبط می‌کنند، در حالی که برخی دیگر محصولات رایگان به شما می‌دهند. با فرصت هایی که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارند موافقت کنید.

7. بینندگان را به محصولات خود هدایت کنید

فرقی نمی‌کند که قبلاً یک تجارت الکترونیکی را اداره می‌کنید یا فقط به دنبال یادگیری نحوه کسب درآمد از یوتیوب هستید، این یک ایده عالی است که محصولات خود را در کانال خود تبلیغ کنید. می‌توانید موارد را هم در ویدیوها و هم در توضیحات خود تبلیغ کنید.

 

https://akhbarejadid.com/561273