سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شهر رویایی ونیز؛ اطلاعات کامل درباره ونیز ایتالیا

ونیز شهری در شمال شرقی ایتالیا است که در منطقه ونتو واقع شده است. این شهر بر روی گروهی از 118 جزیره کوچک واقع شده است که توسط کانال‌هایی از هم جدا شده‌اند و با پل‌هایی به هم متصل شده‌اند. این تالاب در تالاب باتلاقی ونیزی قرار دارد که در امتداد خط ساحلی، بین دهانه‌های پو و رودخانه‌های پیاو امتداد دارد. ونیز با نام‌های La Dominante، Serenissima، ملکه دریای آدریاتیک، شهر آب، شهر ماسک‌ها، شهر پل‌ها، شهر شناور و شهر کانال‌ها شناخته می‌شود. از آن به عنوان شهر عشق نیز یاد می شود و به طور گسترده به عنوان یکی از رمانتیک ترین شهرهای جهان شناخته می شود.

ونیز با کانال های پرپیچ و خم فراوان، کوچه های کوچک و معماری زیبا، شهری منحصر به فرد است که مانند هیچ شهر دیگری نیست. این یک مقصد گردشگری محبوب است که سالانه میلیون ها بازدید کننده دارد. همچنین یک مرکز فرهنگی و تجاری بزرگ، با تاریخ غنی و اقتصادی پر جنب و جوش است.

این شهر پر از جاذبه‌های دیدنی است، از کانال نمادین گراند تا پل معروف ریالتو و میدان سنت مارک. همچنین موزه ها، گالری های هنری و کلیساهای زیادی برای کشف وجود دارد. ونیز همچنین خانه برخی از مشهورترین رستوران های جهان و همچنین کافه ها، بارها و کلوب های متعددی است.

این شهر در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و مرکز مهم هنر، فرهنگ و معماری است. همچنین خانه برخی از بهترین فروشگاه های ایتالیا و همچنین طیف گسترده ای از رستوران ها، بارها و کافه ها است.

ونیز دارای آب و هوای معتدل، با تابستان های گرم و زمستان های معتدل است. همچنین به دلیل رطوبت زیاد و بارندگی های مکرر شهرت دارد. این شهر با یک فرودگاه بین المللی، یک بندر بزرگ و یک خط ریلی پرسرعت با بقیه ایتالیا و جهان ارتباط خوبی دارد.

تاریخچه شهر ونیز ایتالیا

شهر رویایی ونیز؛ اطلاعات کامل درباره ونیز ایتالیا

ونیز دارای تاریخ طولانی و باستانی است که به قرن پنجم باز می گردد. این شهر توسط امپراتوری روم تأسیس شد و برای قرن ها یک بندر تجاری مهم بود. همچنین مرکز اصلی رنسانس بود که در طی آن شکوفایی سیاسی و اقتصادی زیادی را تجربه کرد.

در اواخر قرن پانزدهم، ونیز قدرتمندترین شهر در دریای مدیترانه بود و مرکز اصلی هنر، فرهنگ و تجارت بود. همچنین مرکز جمهوری ونیزی بود که تا پاییز آن در سال 1797 ادامه داشت.

این شهر بخش مهمی از تاریخ و فرهنگ ایتالیا بوده است. این کشور توسط دولت های فرانسه، اتریش و ایتالیا اداره می شد و اکنون به عنوان یک منطقه خودمختار در ایتالیا شناخته می شود.

ونیز قرن هاست که یکی از مقاصد اصلی گردشگری بوده است و امروزه یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا است. این شهر به دلیل معماری منحصر به فرد، کانال ها، گالری های هنری و رستوران هایش شناخته شده است. این شهر همچنین خانه برخی از مشهورترین جشنواره های جهان از جمله جشنواره فیلم ونیز و کارناوال ونیز است.

بهترین مکان ها و جاذبه های گردشگری ونیز ایتالیا

ونیز جاذبه های زیادی دارد که آن را به یکی از محبوب ترین شهرهای اروپا تبدیل کرده است. برخی از بهترین مکان های دیدنی ونیز عبارتند از:

  1. گراند کانال این آبراه اصلی ونیز است و به خاطر ساختمان ها و پل های زیبای خود شناخته شده است.
  2. پل ریالتو یکی از قدیمی ترین و نمادین ترین پل های ونیز، پل ریالتو مکانی عالی برای عکس گرفتن است.
  3. میدان سنت مارک میدان اصلی ونیز، میدان سنت مارک، کلیسای معروف سنت مارک، کاخ دوج و برج ناقوس کمپانیل را در خود جای داده است.
  4. کاخ دوج این محل اقامت سابق دوج ونیز است و اکنون موزه ای پر از آثار هنری، مجسمه ها و معماری است.
  5. گالری Accademia این یکی از مهم ترین گالری های هنری در ونیز است که آثار برخی از بزرگترین هنرمندان جهان را در خود جای داده است.
  6. کلیسای سنت مارکو کلیسای سنت مارکو یک کلیسای نمادین به سبک بیزانسی است که در میدان سن مارکو قرار دارد. این شهر به خاطر موزاییک های زیبایش که صحنه هایی از زندگی عیسی و مریم باکره را به تصویر می کشد، مشهور است.
  7. La Biennale di Venezia یک نمایشگاه بین المللی هنری بزرگ است که هر دو سال یک بار در ونیز برگزار می شود. این نمایشگاه طیف گسترده ای از آثار هنری معاصر را از سراسر جهان به نمایش می گذارد و یک رویداد فرهنگی مهم در شهر است.
  8. تالاب ونیز این یک حجم بزرگ از آب است که ونیز را احاطه کرده است و محل زندگی انواع حیات وحش است.

ادامه مطلب


English
 

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal