سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی جاذبه های گردشگری پاریس

شاید چیزهای بی شماری در مورد پاریس شنیده باشید. ممکن است بیش از یک بار آنجا بوده باشید. اما پاریس شهری است مملو از جاذبه‌های توریستی از موزه‌های درجه یک تا جواهرات پنهان کمتر شناخته‌شده شما هرگز از ماجراجویی‌هایی که ارائه می‌کند خسته نخواهید شد.

بازدیدکنندگان فریفته زیبایی شهر می شوند. هر محله (ربع) جذابیت متمایز خود را نشان می دهد. محله لاتین هزارتویی فریبنده از خیابان‌های پیاده قرون وسطایی و کوچه‌های باریک است. خیابان شیک شانزه لیزه پر از انرژی و قدرت است. خارج از مرکز پاریس، مون‌مارتر مملو از جذابیت دهکده‌های قدیمی است و گذشته بوهمیایی خود را به رخ می‌کشد.

پس از دیدن موزه‌ها و بناهای تاریخی، گردشگران باید به دنبال شگفتی‌های کوچک باشند، مانند رستوران‌های کوچک خانوادگی با منوهای دست‌نویس. کوچه های سنگفرش پر از بوتیک های عجیب؛ میدان های منزوی مزین به فواره های روان؛ و سالن‌های چای‌خوری زیبا، جایی که دسرهای جواهر مانند از جعبه‌های شیرینی با روکش شیشه‌ای استفاده می‌شود.

با فهرست برترین جاذبه های توریستی پاریس، کشف کنید که چه چیزی شهر نور را بسیار جذاب می کند و در مورد مکان های جذاب برای کاوش اطلاعات کسب کنید.

1. برج ایفل

برج ایفل

برج ایفل (la Tour Eiffel) در فهرست مکان های دیدنی فرانسه در رتبه بالایی قرار دارد و پربازدیدترین جاذبه گردشگری در جهان است. به سختی می توان باور کرد که این سازه در اولین رونمایی به عنوان یک هیولا رد شده است. این برج نمادین توسط الکساندر-گوستاو ایفل برای نمایشگاه پاریس در سال 1889، که صدمین سالگرد انقلاب فرانسه را جشن گرفت، طراحی شد.

این برج از 18000 بخش آهنی محکم (با وزن بیش از 10000 تن) تشکیل شده است که توسط 2.5 میلیون پرچ در کنار هم قرار گرفته اند. این سازه ابداعی اکنون به عنوان یک شاهکار معماری استادانه در نظر گرفته می شود و نمادین ترین منظره پاریس است. این برج با رسیدن به ارتفاع 324 متری، بلندترین ساختمان جهان بود تا زمانی که ساختمان امپایر استیت در شهر نیویورک ساخته شد.

برای کسانی که برای اولین بار بازدید می کنند، دیدن برج ایفل یک تجربه فراموش نشدنی است. به محض ورود به محوطه (جایی که میز اطلاعات در آن قرار دارد)، دیدن چهار ستون عظیم که این بنای تاریخی 10100 تنی را نگه می دارند، شگفتی بسیاری را بر جای می گذارد.

باغ‌های برج ایفل که اخیراً بازسازی شده‌اند، اطراف پلاناد، منظره‌ای رمانتیک به سبک بل اپوک دارند. درختان پربرگ بر مسیرهای عابر پیاده سایه می اندازند که از میان باغ ها می پیچند و به حوضچه ها، غار و حوضچه هایی با چشم انداز بانوی آهنین منتهی می شوند.

برای رسیدن به سطح اول برج ایفل (در ارتفاع 57 متری) نیاز به سواری با آسانسور یا پیاده روی در 360 پله است. این سطح دارای سرویس‌های بهداشتی عمومی، فروشگاه هدیه، کافه تریا، رستوران براسری (در حال حاضر در حال بازسازی است و قرار است در سال 2022 بازگشایی شود)، و فضای تراس در فضای باز برای تماشای مناظر.

برج ایفل

نمای پاریس از برج ایفل

به سطح دوم (در ارتفاع 125 متری) برج ایفل از سطح اول با پلکانی با 344 پله دیگر یا سوار بر آسانسور می‌رسید. این سطح دارای امکانات رفاهی مشابه سطح اول است، با این تفاوت که سکوهای تماشا چشم انداز بیشتری از بناهای تاریخی پاریس (مانند نوتردام، موزه لوور و کلیسای دو ساکر کوئور) را ارائه می دهند و این سطح دارای غذاخوری عالی است. رستوران

رستوران ستاره‌دار میشلین در سطح دوم، Le Jules Verne، غذاهای فوق‌العاده‌ای از غذاهای فرانسوی معاصر را در محیطی تماشایی ارائه می‌دهد. اتاق‌های غذاخوری این رستوران دارای پنجره‌های وسیعی هستند که اوج تیرهای ساختاری برج ایفل را ارائه می‌دهند و به مناظر شهری پاریس می‌نگرند.

برای رسیدن به بالاترین سطح، در ارتفاع سرگیجه آور 276 متری، نیاز به یک آسانسور سواری هیجان انگیز از سطح دوم است. بازدید از سطح بالا یکی از هیجان انگیزترین کارها در پاریس است، اما برای افراد ضعیف نیست.

گردشگران می خواهند مدتی را صرف عکس گرفتن کنند. از Jardins du Trocadéro (یک پیاده روی کوتاه در عرض رودخانه سن) یا Parc du Champ de Mars (چمنزارهای جلوی برج)، فقط فاصله مناسبی برای عکسبرداری عالی وجود دارد.

آدرس: Tour Eiffel, Champ de Mars, 75007 Paris (Métro: Bir-Hakeim, Trocadéro, Iéna, or Passy station)

سایت رسمی: https://www.toureiffel.paris/en


2. موزه لوور

موزه لوور

کاخی مجلل که زمانی خانه پادشاهان فرانسه بوده است، لوور مهم ترین موزه برتر پاریس است. بازدیدکنندگان وارد موزه در حیاط کاخ در Pyramid du Louvre، هرم شیشه‌ای طراحی شده توسط Ieoh Ming Pei در سال 1917 می‌شوند. موزه لوور هزاران اثر هنری را به نمایش می‌گذارد که بسیاری از آنها شاهکار محسوب می‌شوند، از آثار باستانی گرفته تا نقاشی‌های اروپایی. قرن 15 تا 19.

دیدن همه آن در یک بازدید غیرممکن است، اما گردشگران می‌توانند بر روی یک گالری خاص تمرکز کنند، مانند مجسمه‌های کلاسیک، هنر رنسانس ایتالیا، یا نقاشی‌های فرانسوی قرن هفدهم، یا یک تور خودراهنما برای پوشش آثار برجسته موزه لوور داشته باشند.

مشهورترین اثر مونالیزا یا لا جوکوندا (یا لا ژوکوند در فرانسوی) است که توسط لئوناردو داوینچی در سال‌های 1503-1505 نقاشی شده است. بسیاری از گردشگران فقط برای نگاه کردن به این یک اثر از موزه عبور می کنند، اما بسیاری از آثار هنری دیگر وجود دارد که باید آنها را تماشا کرد، حتی اگر زمان محدودی باشد.

یکی از شگفت انگیزترین شاهکارهای موزه لوور، مجسمه باستانی ونوس میلو است. Victoire de Samothrace از دوره هلنیستی. جشن بزرگ عروسی در نقاشی کانا اثر ورونز (1563); بانوی جوان بوتیچلی با نقاشی دیواری زهره و گریس. و آزادی رهبری مردم (1831) اثر یوژن دلاکروا، که قیام پاریس در ژوئیه 1830 را به تصویر می کشد.

موزه لوور از یک طرف توسط Jardin des Tuileries، یکی از زیباترین پارک های پاریس احاطه شده است. معمار مشهور منظر، آندره لو نوتر، باغ های تویلری را به سبک رسمی فرانسوی قرن هفدهم، با درختان، مجسمه ها و مسیرهای کاملاً آراسته شده ایجاد کرد. نیمکت های پارک و کافه رستوران ها با صندلی در فضای باز به بازدیدکنندگان این امکان را می دهد که استراحت کنند و از مناظر لذت ببرند.

آدرس: Musée du Louvre, Rue de Rivoli, 75001 Paris (Métro: Palais-Royal Musée du Louvre or Pyramides station)

سایت رسمی: https://www.louvre.fr/en


3. کلیسای نوتردام پاریس

کلیسای نوتردام پاریس

نوتردام در قلب پاریس در ایل-دو-لا-سیته در کنار محله لاتین قرار دارد. جزیره ای در رودخانه سن، ایل دو لا سیته، مرکز تاریخی و جغرافیایی پاریس است. در این قطعه زمین کوچک، رومی ها شهر گالو-رومی لوتتیا را ساختند و از قرن ششم تا قرن چهاردهم، پادشاهان فرانسه در اینجا اقامت داشتند.

کلیسای نوتردام پاریس در سال 1163 توسط پادشاه لوئیس نهم (سنت لوئیس) و اسقف موریس دو سالی تأسیس شد و ساخت آن بیش از 150 سال طول کشید. کلیسای جامع ابتدا به سبک گوتیک اولیه ساخته شد، در حالی که الحاقات بعدی (جلو غربی و شبستان) انتقال به سبک گوتیک بالا را نشان می دهد.

این بنای قرون وسطایی چشمگیر، پیروزی معماری گوتیک است. نمای تزئین شده با انبوهی از مجسمه‌ها و گارگویل‌ها، جلوه‌ای نفس‌گیر ایجاد می‌کند، در حالی که تکیه‌گاه‌های پرنده استادانه یکپارچگی ساختاری ساختمان عظیم را فراهم می‌کنند.

بازدیدکنندگان باید نگاهی دقیق به گالری پادشاهان بالای درگاه در نمای غربی با جزئیات دقیق بیندازند. ردیف‌های 28 پیکره حکاکی‌شده‌ی پیچیده، بازنمایی پادشاهان فرانسوی، از چیلدبر اول (511-588) تا فیلیپ آگوست را نشان می‌دهند. این چهره ها در دوران انقلاب سر خود را از دست دادند. (سرها اکنون در موزه کلونی به نمایش گذاشته شده اند.)

پس از تحسین درگاه تزئینی، وارد محراب شوید تا عظمت این فضای طاق‌دار عظیم را بشناسید. محراب تقریباً بی پایان به نظر می رسد و با نور شمع های سوسوزن بازدیدکنندگان را فرا می خواند.

فضای داخلی با شیشه های رنگی باشکوه روشن می شود. قابل توجه ترین پنجره، پنجره گل رز در عرض شمالی است. این اثر هنری خیره کننده دارای 80 صحنه عهد عتیق است که حول محور باکره متمرکز شده اند.

توجه: آتش سوزی بزرگ در آوریل 2019 باعث آسیب قابل توجهی به کلیسای جامع شد: سقف قرون وسطایی و گلدسته قرن نوزدهم فرو ریخت. میزان خسارت وارده همچنان در دست بررسی است. در این زمان، فضای داخلی به روی عموم بسته است.

پروژه تثبیت و تعمیر سازه در حال انجام است. شهر قصد دارد کلیسای جامع را بازسازی کند و آن را به حالت قبلی بازگرداند. کار مرمت ادامه دارد.

تا زمان بازگشایی، جماعت نوتردام پاریس مراسم عشای ربانی را در Eglise Saint-Germain l’Auxerrois (2 Place du Louvre) در منطقه 1 برگزار می کند.

آدرس: Cathédrale Notre-Dame de Paris, 6 Parvis Notre-Dame – Place Jean-Paul II, 75004 Paris (Métro: Cité or Saint-Michel Notre-Dame station)


4. خیابان شانزه لیزه

خیابان شانزه لیزه

به یاد ماندنی ترین بلوار پاریس تا قرن هفدهم یک زمین باتلاقی متروک بود، زمانی که آندره لو نوتر آن را محوطه سازی کرد. یک قرن بعد، بارون هاوسمان، شهرساز پاریسی، ساختمان های زیبای بلوار را طراحی کرد.

شانزلیزه به دو قسمت تقسیم می‌شود که محل تقاطع آن Rond-Point des Champs-Elysees است.

قسمت پایین شانزه لیزه، در همسایگی میدان کنکورد، شامل یک پارک بزرگ، محوطه شانزه لیزه، و موزه هنرهای زیبای پتی کاخ است. قسمت بالایی که تا طاق پیروزی امتداد دارد، با مغازه‌های لوکس، هتل‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، سینماها و تئاترها پوشیده شده است. این منطقه شلوغ گردشگران زیادی را به خود جذب می کند و محل تجمع پاریسی ها است.

شانزلیزه به‌خاطر مؤسسات معتبرش، مانند Maison Ladurée (75 خیابان شانزه‌لیزه)، شیرینی‌فروشی معروف به سالن چای قرن هجدهم و شیرینی‌های خوشمزه (تخصصی این خانه «ماکارون» است) و مجلل مشهور است. بوتیک‌های طراح مانند Tiffany & Co. (62 Avenue des Champs-Élysées)، Louis-Vuitton (101 Avenue des Champs-Élysées) و Cartier (154 Avenue des Champs-Élysées).

برای صرف غذا، بهترین انتخاب‌ها عبارتند از رستوران افسانه‌ای «brasserie du luxe» و هتل Le Fouquet’s (99 Avenue des Champs-Élysées) و رستوران شیک و لوکس L’Atelier de Joël Robuchon Étoile (30 Rue Vernet، خیابان فرعی کوچکی در پشت). خیابان شانزلیزه) که دارای یک ستاره میشلن است.

اگرچه شانزلیزه تصویری از پالایش دارد، اما مکان‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای وجود دارند که با بودجه مناسب به گردشگران و دانش‌آموزان خدمات می‌دهند، مانند فروشگاه اسباب‌بازی دیزنی، استارباکس، کوئیک، برگر کینگ و مک‌دونالد.

آدرس: Avenue des Champs-Elysées, 75008 Paris (Métro: Champs-Élysées Clemenceau station to visit the Jardin des Champs-Élysées and Petit Palais, Franklin d. Roosevelt station for Ladurée, George V station for the main shopping area).


5. موزه اورسی

موزه اورسای

موزه اورسی مجموعه‌ای باشکوه از هنرهای قرن 19 و 20 (که از سال 1848 تا 1914 ایجاد شد) را در Gare d’Orsay تغییر کاربری داده است. این ایستگاه راه آهن Belle Epoque برای نمایشگاه جهانی سال 1900 ساخته شد.

برخی از ارزشمندترین نقاشی های جهان در گالری های بزرگ موزه به نمایش گذاشته شده اند. موزه اورسی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در پاریس است تا مروری بر تاریخ هنر امپرسیونیست داشته باشید. بازدیدکنندگان از مجموعه وسیعی از نقاشی‌ها، از بوم‌هایی که برس‌های ملایم رنگارنگ مونه را نشان می‌دهند تا صحنه‌های وحشی و رنگارنگ گوگن، خوشحال می‌شوند.

این مجموعه نمایانگر کار همه اساتید امپرسیونیسم است. هنرمندان برجسته از استادان امپرسیونیست ادگار دگا، ادوارد مانه، کلود مونه و آگوست رنوار گرفته تا هنرمندان پست امپرسیونیست مانند پیر بونارد، پل سزان و ونسان ون گوگ را شامل می شود. پوینتیلیست ها (جورج سورات، پل سیگناک)؛ و هنرمندان بوهمیایی مانند هانری دو تولوز لوترک.

برخی از مشهورترین آثار موزه عبارتند از: زاغی اثر کلود مونه، گار سن لازار، میدان خشخاش و ناهار روی چمن. خودنگاره ونسان ون گوگ و شب پر ستاره. و رقص رنوار در مولن د لا گالت که صحنه جشن جشن در مونمارتر را به تصویر می کشد.

این موزه همچنین دارای یک کتابفروشی و فروشگاه هدیه، یک کافه معمولی، و یک رستوران با غذاخوری عالی است که ارزش این را دارد. رستوران موزه که قبلاً هتل دواورسای (هتلی مجلل در Gare d’Orsay اصلی) بوده و به‌عنوان بنای تاریخی ثبت شده است، دارای سقف‌های طلاکاری شده و لوسترهای درخشان است.

آدرس: Musée d’Orsay, 1 Rue de la Légion d’Honneur, 75007 Paris (Métro: Musée d’Orsay, Assemblée Nationale, or Solférino station)

سایت رسمی: https://www.musee-orsay.fr/en

 

https://akhbarejadid.com/562245