سفارش تبلیغ
صبا ویژن

18 کاری که در سفر به اصفهان باید انجام دهیم

یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران با تعداد زیادی آثار باشکوه و زیبا برای بازدید، اصفهان است. کاخ‌ها، پل‌ها، مساجد و بازارهای متعدد دلیلی است که این شهر را در هر سفر گردشگری در سفر به ایران جای می‌دهد. از آنجایی که در این شهر آثار تاریخی زیادی برای بازدید وجود دارد و با توجه به زمان محدودی که افراد در سفر به ایران دارند، در این مقاله به معرفی 18 مکان برتر اصفهان برای بازدید می پردازیم.

اصفهانی ها علاوه بر میراث بزرگ شهر، ذائقه فوق العاده ای دارند و می توانید تعدادی از بهترین شیرینی ها، شیرینی ها و غذاهای این شهر را پیدا کنید. به عنوان مثال خورش ماست و بریانی از غذاهای محلی این شهر هستند که در شهرهای دیگر به ندرت می توان آن را یافت. پس فراموش نکنید وقتی در اصفهان هستید با این غذاهای خوشمزه پذیرایی کنید.

جاهای دیدنی اصفهان و 18 کاری که باید در این شهر انجام دهیم

1. تمام گوشه و کنار میدان نقش جهان را ببینید

میدان نقش جهان

فضای عمومی عظیم در مرکز اصفهان، میدان نقش جهان، که به میدان امام نیز معروف است، نمونه ای بارز از نگین های معماری ساخته شده در دوران امپراتوری صفوی است. گردشگران در این سایت میراث جهانی یونسکو گرد هم می آیند تا آن را با چشمان خود ببینند و قبل از بزرگنمایی آن بر روی جاذبه هایی که هر طرف میدان را در بر می گیرند، بزرگنمایی کنند: مسجد شیخ لطف الله، کاخ عالی قاپو، مسجد شاه و دروازه قیصریه، که درگاه اصلی برای بازدید از میدان است. بازار اصفهان برای بازدید از هر یک از این جاذبه‌ها وقت بگذارید و تاریخ پشت آن‌ها را ببلعید.

داخل و خارج از میدان نقش جهان عجله نکنید. درعوض، سرعت کار را کم کنید و روی چمنزار بنشینید، جایی که مردم محلی را در حال پیک نیک با دوستان یا خانواده خود خواهید دید. صدای خنده و بازی کودکان و صدای جیر جیر واضح کالسکه های اسبی که گردشگران را به اطراف میدان می برد، خواهید شنید.


2. از بازار بزرگ اصفهان خرید کنید

بازار بزرگ اصفهان

دور میدان نقش جهان را از بازار عبور دهید و سپس از دروازه قیصریه در هزارتویی که بازار بزرگ اصفهان است ناپدید شوید. در زیر سقف‌های قوسی و گنبدهای آن می‌توانید صنایع دستی، فرش، ادویه‌ها، لباس‌ها و موارد دیگر را پیدا کنید. این بازار سرپوشیده که در ابتدا در قرن یازدهم ساخته شد، تا مسجد جامع امتداد دارد.


3. از مسجد جامع اصفهان حتما دیدن کنید

در بازدید از مسجد جامع، حس قدم زدن در زمان را داشتم و کاملاً به حق بود، زیرا این مسجد از قرن هشتم تا پایان قرن بیستم دستخوش تغییرات تدریجی شد. با توجه به ماهیت ساخت آن، با الحاقات و بازسازی در طول سلسله های مختلف، این مسجد دارای سبک های متنوعی در مناطق مختلف است. نتیجه معجونی منحصربفرد از معماری ایرانی در زیر یک سقف یا بهتر است بگوییم زیر چهار «ایوان» (نمازخانه) است.


4. زیارت در آرامگاه علامه مجلسی

زیارت در آرامگاه علامه مجلسی

در شمال غربی مسجد جامع آرامگاه مجلسی قرار دارد، مقبره ای که به محمدباقر مجلسی، روحانی مشهور و بانفوذ شیعیان دوازده امامی در دوران صفویه تقدیم شده است. شهرت او بیشتر به خاطر گردآوری دایره المعارف احادیث (سوابق شرح زندگی پیامبر اسلام محمد و دوازده امام) است که بالغ بر 110 جلد است. هنگام بازدید من در بعدازظهر جمعه، مقبره مملو از زنان چادری بود که برخی روی زمین نشسته بودند و متون مذهبی را می خواندند و برخی دیگر مقبره را احاطه کرده بودند تا دست خود را روی آن بگذارند.


5. در کاخ چهل ستون احساس سلطنت کنید

در فاصله ای دورتر از میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون قرار دارد که از دهه 1600 میلادی مورد توجه افراد سلطنتی و بزرگان قرار گرفته است. کاخ چهل ستون که توسط شاه عباس دوم به عنوان مکانی برای تفریح ??و پذیرایی از میهمانان مهم ساخته شده است با 20 ستون چوبی باریک خود که غرفه ورودی را نگه می دارند قابل تشخیص است. نام آن به معنای “40 ستون” از تعداد ستون هایی الهام گرفته شده است که هنگام انعکاس غرفه بر روی حوض طولانی جلوی آن دیده می شود.


6. در سی و سه پل قدم بزنید

از کاخ چهل ستون به سمت جنوب خیابان چهارباغ عباسی بروید و در نهایت به سی وسه پل خواهید رسید. در حالی که این پل روی زاینده رود کشیده شده است، اما این روزها به دلیل ترکیبی از خشکسالی و برداشت آب، بستر رودخانه خشک می شود. سی‌وسه‌پل دو طبقه دارای 33 طاق است که می توانید زیر آنها بنشینید و پاهای خود را آویزان کنید. و هنگامی که رودخانه خشک است، کاوش در سطح پایین تر نیز بی خطر است.


7. آواز مردم محلی را در پل خواجو بشنوید

پل خواجو

در امتداد همین رودخانه پل خواجو قرار دارد، بنای جذاب دیگری که در زمان شاه عباس دوم ساخته شده است. در مرکز پل، یک آلاچیق وجود دارد که زمانی خود پادشاه برای لذت بردن از مناظر در آن نشسته بود. این پل همانند سیوسپل دو طبقه است. اگر در طول بازدید خود خوش شانس باشید، در میان مردم محلی که زیر پل آواز می خوانند یا شعر می خوانند، فضایی جادویی ایجاد می کنند.

ادامه مطلب

English
 

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal