سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رتبه صفر گوگل چیست

نتیجه جستجوی جایگاه صفر گوگل یا Position Zero که به طور مخفف (P0) نامیده می شود، مورد علاقه سئوکاران در همه جاست. اگر تا به حال از بهینه سازی موتور جستجو (SEO) برای افزایش رتبه خود در نتایج جستجو استفاده کرده اید، اهمیت کسب رتبه P0 را درک کرده اید. اما موقعیت یا رتبه صفر در گوگل چیست و چرا برای استراتژی سئوی شما اهمیت دارد؟

در این پست، نکات زیر و بم نقطه طلایی SERP را بررسی خواهیم کرد تا معنای موقعیت صفر برای کسب و کار شما را کشف کنیم. برای پاسخ سریع به اینکه چرا سایت شما رتبه P0 را نمی گیرد، URL خود را در اینجا وارد کنید! خواندن را ادامه دهید یا با ما تماس بگیرید تا رتبه خود را در موقعیت صفر شروع کنید!

رتبه صفر گوگل (Posizion Zero) چیست؟

رتبه صفر (P0) به اولین نتیجه جستجوی گوگل که در بالای لیست های سئو ارگانیک ظاهر می شود اشاره دارد. جایگاه یا موقعیت صفر یا Position Zero همچنین به عنوان یک قطعه برجسته شناخته می شود، هدف P0 این است که مستقیماً به سؤالات جستجوگران پاسخ دهد، بدون نیاز به کلیک کردن روی پیوند نتیجه جستجو.

موقعیت صفر نام های مختلفی دارد، از جمله:

  • P0
  • جایگاه صفر
  • Featured Snippet

در این پست، ما از این عبارات به جای یکدیگر برای اشاره به نقطه نتایج جستجو استفاده خواهیم کرد.

مثال Featured Snippet

برای پاسخ بهتر، “موقعیت صفر چیست”، اجازه دهید به نتیجه P0 نگاه کنیم. اگر «چگونه پاسپورت بگیرم» را جستجو کنم، نتیجه Position Zero که بلافاصله بعد از تبلیغات پولی قرار دارد، به نظر می رسد:

رتبه صفر گوگل چیست

نتیجه Position Zero به جستجوگران پاسخی مستقیم به پرس و جو، همراه با فهرست گام به گام نحوه دریافت پاسپورت و پیوندی به وب سایت USPS برای کسب اطلاعات بیشتر ارائه می دهد.

اکنون که می دانیم موقعیت صفر چیست و نتیجه جستجوی P0 چگونه است، بیایید نگاهی به تاریخچه کوتاهی از نتیجه P0 بیندازیم.


تاریخچه موقعیت صفر (P0) گوگل

در طول چند سال گذشته، چشم انداز جستجوی گوگل به تکامل خود ادامه داده است تا به جستجوگران پاسخ های سریع و ارزشمندی برای جست و جوی خود ارائه دهد. در تلاشی برای پاسخگویی مستقیم به سوالات جستجو، گوگل نمودار دانش را راه‌اندازی کرد که در اصل کاملاً بر اساس اطلاعات شخصی‌شده توسط انسان از پایگاه‌های داده مانند Freebase و Wikidata بود. با جستجوی سؤال «مدیر عامل اپل کیست»، این پنل دانش یا کادر پاسخ فوری را بر اساس اطلاعات نمودار دانش گوگل به دست می‌دهد.

تاریخچه موقعیت صفر (P0) گوگل

با برداشتن یک قدم جلوتر، گوگل اکنون از تریلیون ها صفحه در فهرست خود برای ایجاد پاسخ در زمان واقعی استفاده می کند. گوگل با ارزیابی ارتباط با عبارت جستجو، Featured Snippets را راه‌اندازی کرد که اطلاعات را مستقیماً از کپی وب‌سایت می‌گیرد. به عنوان مثال، جستجوی «چگونه چک بنویسیم»، نتیجه P0 را از هانتینگتون به همراه فهرستی از مراحل و پیوند به سایت آنها به دست می‌دهد تا جستجوگران بیشتر بدانند.

موقعیت صفر گوگل

اما گوگل چگونه تعیین می کند که اطلاعات را برای نتایج موقعیت صفر (Position Zero) از کجا جمع آوری کند و چگونه می توانید یک امتیاز کسب کنید؟


محتوای P0 از کجا می آید؟

هنگامی که مردم به صورت آنلاین جستجو می کنند، الگوریتم های گوگل صفحاتی را شناسایی می کنند که به سؤالات جستجوگران پاسخ می دهند و نتایج برتر را به صورت قطعه های برجسته (Featured Snippets) یا نتایج موقعیت صفر نمایش می دهد. نتایج P0 علاوه بر پاسخ مستقیم به پرس و جوی جستجو، شامل URL و عنوان صفحه سایت حاوی اطلاعات است.

اگر کسی اطلاعات مربوط به کسب و کار، محصولات یا خدمات شما را جستجو می کند، می خواهید در جایگاه صفر قرار بگیرید به همین دلیل P0 برای تجارت شما بسیار مهم است.


چرا P0 یا رتبه 0 گوگل مهم است؟

اگر در حال حاضر یک استراتژی سئو دارید، اهمیت رتبه بندی در بالای نتایج جستجو را درک می کنید. وقتی با جستجوگرانی در بالای نتایج برای کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود ملاقات می کنید، کلیک ها، لید ها و در نهایت درآمد بیشتری برای کسب و کار خود کسب می کنید. اکنون، Position Zero به شما امکان می دهد از رتبه های برتر (بالاتر از موقعیت اول) استفاده کنید تا ترافیک مرتبط را به وب سایت خود هدایت کنید. بیایید چند دلیل را بررسی کنیم که چرا سئو برای استراتژی سئو و اهداف تجاری شما اهمیت دارد.

موقعیت صفر به شما کمک می کند قلمرو SERP بیشتری را اشغال کنید

این یک واقعیت شناخته شده است که اولین نتیجه SERP اکثر کلیک ها را دریافت می کند. و نتایج جذاب Position Zero به شما این امکان را می دهد که از موقعیت اول جهش کنید و حتی بیشتر کلیک کنید و ترافیک سایت کسب کنید.

صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) صفحه ای که یک موتور جستجو پس از ارسال درخواست جستجو توسط کاربر برمی گرداند. علاوه بر نتایج جستجوی ارگانیک، صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) معمولاً شامل تبلیغات جستجوی پولی و پرداخت به ازای کلیک (PPC) می‌شوند.

در حالی که صاحبان سایت نگران هستند که پاسخ‌های مستقیم باعث کاهش کلیک‌ها شود، تحقیقات خلاف این را نشان داده است و دارندگان P0 افزایش نرخ کلیک (CTR) را گزارش کرده‌اند. این کلیک‌ها اولین گام برای کسب سرنخ، تبدیل و درآمد بیشتر هستند و برای کسب‌وکارها در هر صنعتی بسیار ارزشمند هستند.

رتبه صفر نرخ کلیک شما (CTR) را افزایش می دهد

این یک واقعیت شناخته شده است که اولین نتیجه SERP اکثر کلیک ها را دریافت می کند. و نتایج جذاب Position Zero به شما این امکان را می دهد که از موقعیت اول جهش کنید و حتی بیشتر کلیک کنید و ترافیک سایت کسب کنید.

در حالی که صاحبان سایت نگران هستند که پاسخ‌های مستقیم باعث کاهش کلیک‌ها شود، تحقیقات خلاف این را نشان داده است و دارندگان P0 افزایش نرخ کلیک (CTR) را گزارش کرده‌اند. این کلیک‌ها اولین گام برای کسب سرنخ، تبدیل و درآمد بیشتر هستند و برای کسب‌وکارها در هر صنعتی بسیار ارزشمند هستند.

برای ادامه مطلب کلیک کنید


English
 

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal