سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه ساهت sahat.medu.ir

جهت ورود به سامانه ساهت به آدرس sahat.medu.ir کلیک کنید

سامانه ساهت sahat.medu.ir


آموزش ویدیویی دریافت کد سوابق تحصیلی در سامانه ساهت sahat.medu.ir

نمایشگر ویدیو

00:00
    
05:01


ثبت نام در سامانه ساهت sahat.medu.ir

اکنون که از روش ورود به سامانه ساهت آموزش و پروش مطلع شدید، نحوه ثبت نام در این سایت را هم برای شما توضیح خواهیم داد. زیرا تا زمانی که ثبت نام تان را در این سامانه انجام نداده و اطلاعات کاربری نداشته باشید، امکان ورود به آن برای تان فراهم نخواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که مخاطبین این سایت دو گروه اصلی شامل دانش آموزان و مسولان مدارس هستند که روش انجام ثبت نام برای هر کدام از این گروه ها هم متفاوت است. بنابراین در صورتی که شما در دسته دانش آموزان یا مسولان مدارس قرار می گیرید، باید با روش تعیین شده مربوط به خود جهت ثبت نام در سایت ساهت اقدام کنید. ما در این جا هم روش نام نویسی دانش آموزان و هم روش ثبت نام مسولان مدارس را به صورت جداگانه بیان کرده ایم تا هر کدام از این گروه ها به راحتی بتوانند با انجام ثبت نام در این سامانه، اطلاعات کاربری خود را دریافت کنند.

ثبت نام دانش آموزان در سامانه ساهت آموزش و پرورش

همان طور که در ابتدای مطلب هم اشاره کردیم، مهم ترین گروه از مخاطبین سامانه جدید ایجاد شده توسط وزارت آموزش و پروش دانش آموزان هستند. چرا که سامانه ساهت به طور تخصصی به منظور جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی دانش آموزان راه اندازی شده است. این افراد هم در مراحل تحصیلی گوناگون خود به این اطلاعات نیاز پیدا می کنند. برای مثال، زمانی که دانش آموزان یک مقطع را به پایان رسانده و وارد مقطع تحصیلی جدیدی می شوند، باید سوابق تحصیلی گذشته را برا ثبت نام جدید خود ارائه دهند. در کنار این موضوع، یکی از مهم ترین کاربردهای سوابق تحصیلی دانش آموزان در هنگام ثبت نام کنکور سراسری است. پس در این بازه زمانی هم می توانند با مراجعه به سامانه sahat.medu.ir نسبت به دریافت اطلاعات مورد نیاز خود اقدام نمایند. با توجه به اهمیت این موضوع، در این قسمت نحوه ثبت نام دانش آموزان در سامانه ساهت را توضیح داده ایم.

دانش آموزان برای نام نویسی در سایت ساهت مانند وارد شدن به آن باید مراحلی را به صورت گام به گام طی کنند که البته این موارد هم بسیار ساده و کوتاه هستند. در این جا مراحل لازم را برای شما آورده ایم تا به راحتی بتوانید ثبت نام تان را در این سامانه انجام داده و نسبت به مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی خود اقدام کنید:

  1. 1در اولین گام باید به سامانه مذکور وارد شوید که روش انجام این کار را در بخش قبل به صورت مفصل برای شما بیان کرده ایم. پس جهت ورود به این سامانه با مشکلی رو به رو نخواهید بود.
  2. 2بعد از این که به صفحه اصلی سامانه ساهت آموزش و پرورش وارد شدید، این بار باید از منو موجود در قسمت بالای این صفحه گزینه «ثبت نام دانش آموز» را انتخاب نمایید.

    ثبت نام در سامانه ساهت sahat.medu.ir

  3. 3این بار هم پنجره ای برای شما نمایش داده می شود که یک سری اطلاعات را درخواست می کند. این اطلاعات شامل کد ملی و شماره تلفن همراه دانش اموز می باشند. پس این موارد را با دقت در جایگاه خود قرار داده و سپس کد امنیتی موجود را هم وارد کنید. در نهایت بر روی گزینه «ثبت نام» در پایین پنجره کلیک کنید.

    ثبت نام در سامانه ساهت sahat.medu.ir

  4. 4در صورتی که اطلاعات فوق را به درستی وارد کرده باشید، ثبت نام شما با موفقیت در سامانه انجام خواهد گرفت و کلمه عبور برای تان ارسال می شود. نام کاربری هم همان کد ملی تان خواهد بود.

پس از این به بعد می توانید با استفاده از نام کاربری و کلمه عبور خود به سامانه ساهت وارد شده و از خدمات آنلاین آن از جمله مشاهده و دریافت سوابق تحصیلی استفاده کنید. هم چنین ر صورت مشاهه مغایرت هایی در اطلاعات تان می توانید با مراجعه به مدرسه این موارد را پیگیری نمایید.

ثبت نام کارشناسان و مدیران در سامانه ساهت

در بخش قبل روش ثبت نام دانش آموزان در سایت ساهت آموزش و پرورش به نشانی sahat.medu.ir را توضیح دادیم. بنابراین اکنون دانش آموزان به راحتی می توانند نسبت به نام نویس در این سامانه اقدام نموده و از خدمات آنلاین آن بهره مند شوند. گروه دیگر از افرادی که می توانند از این سامانه برای دریافت سوابق تحصیلی و اطلاعات دانش اموزان استفاده کنند، مسولان مدارس می باشند. این افراد هم امکان ورود به سامانه با استفاده از اطلاعات کاربری خود را خواهند داشت در صورتی که ثبت نام شان را انجام داده باشند. اما اگر این افراد تا کنون نسبت به ثبت نام در سامانه ساهت آموزش و پروش اقدام نکرده باشند، ابتدا باید این کار را انجام داده و اطلاعات کاربری دریافت کنند. در این قسمت هم نحوه ثبت نام کارشناسان و مدیران مدارس را توضیح می دهیم تا آن دسته از افراد این گروه که قصد نام نویسی در سایت مذکور را دارند، با مشکلی مواجه نباشند.

نحوه ثبت نام مدیران و کارشناسان مدارس در سامانه ساهت هم تا حد زیادی مشابه انجام ثبت نام دانش آموزان است. یعنی این افراد هم برای نام نویسی شان باید یک سری اقدامات را به صورت پیوسته انجام دهند. این اقدامات شامل موارد زیر می شوند:

  1. 1در این مورد هم ابتدا کاربران باید به صفحه اصلی سایت مربوطه وارد شوند که در بخش های قبل روش انجام این کار را بیان کرده ایم.
  2. 2بعد از این که به صفحه اصلی سایت ساهت وارد شدید، باید از منو موجود در قسمت بالای آن بر روی گزینه «ثبت نام کارشناسان / مدیران» که به همین منظور ایجاد شده است، کلیک کنید.
  3. 3در ادامه وارد صفحه جدیدی به شکل زیر خواهید شد که باید یک سری اطلاعات را به صورت کامل وارد کنید. اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام مسولان مدارس به مراتب بیش تر از اطلاعات مورد نیاز برای نام نویسی دانش آموزان می باشد. این اطلاعات شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، استان، منطقه، ‌مدرسه،‌ کد پرسنلی، شماره تلفن همراه و آدرس پست الکترونیکی می شوند. بعد از این که همه اطلاعات لازم در این بخش را وارد کردید، نوبت به تعیین کلمه عبور می رسد. در این قسمت باید کلمه عبور خود را جهت ورود به سامانه ساهت تعیین نموده و آن را تایید کنید. در نهایت کد امنیتی را هم وارد کرده و بر روی گزینه «ثبت نام در سامانه» کلیک نمایید.

    ثبت نام در سامانه ساهت sahat.medu.ir

  4. 4با انجام مراحل فوق، ثبت نام مسولان مدرسه هم در سایت sahat.medu.ir با موفقیت انجام شده و به آن ها اطلاعات کاربری تعلق می گیرد.

همان طور که مشاهده کردید، در این قسمت روش ثبت نام مدیران و کارشناسان مدارس را هم در سامانه ساهت آموزش و پرورش توضیح دادیم تا در صورت نیاز نسبت به نام نویسی در این سایت اقدام نموده و امکان استفاده از خدمات آنلاین آن را داشته باشند.


English
 

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal