سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سامانه پادا دریافت کارنامه و پرونده دانش آموزان pada.medu.ir

در راستای تغییر و تحولات در سامانه ‌های وزارت آموزش و پرورش و گسترش دولت الکترونیک، سامانه پادا (پرونده الکترونیکی دانش آموزی) به تازگی جهت دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی به صورت آنلاین و غیر حضوری راه اندازی شده است که دانش آموزان برای ورود به این سامانه نیاز به رمز عبور و نام کاربری خواهند داشت.

با توجه به شرایط حاکم بر جامعه به علت شیوع بیماری کرونا بیشتر امور مرتبط با آموزش به صورت غیر حضوری انجام می شود. بنابراین سایت مذکور فرصتی ایجاد کرده است تا در کمترین زمان ممکن و بدون نیاز به مراجعه حضوری به مدراس دانش آموزان یا والدین آن ها بتوانند نسبت به دریافت کارنامه اقدام کنند. در ادامه قصد داریم به بررسی خدمات این سامانه و نحوه دریافت کارنامه بپردازیم.

والدین و دانش آموزان می توانند جهت دریافت کارنامه یا پرونده تحصیلی خود به سایت اختصاصی این امر به نشانی pada.medu.ir مراجعه نمایند.

معرفی سامانه پادا

سامانه پادا با محوریت مشاهده کارنامه دانش آموزان به صورت اینترنتی در تمامی پایه های تحصیلی راه اندازی شده است. البته قرار است به مرور با تکمیل اطلاعات، کلیه سوابق تحصیلی هر دانش آموز در این سامانه قابل دسترس باشد. لازم است بدانید که ورود به این سامانه به نشانی الکترونیکی pada.medu.ir از طریق اطلاعات ثبت شده دانش آموزان در سایت سیدا امکان پذیر است. رمز عبور و نام کاربری مورد نیاز برای ورود به سایت پادا باید از طریق سامانه سیدا صادر شود و از سوی مدیران مدارس در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.

راهنمای ورود به سامانه پادا

اطلاعات تحصیلی دانش آموزان در سایت سیدا ثبت و ذخیره می شود و از طریق سایت پادا در اختیار آن ها قرار می گیرد. دانش آموزان باید پس دریافت نام کاربری و رمز عبور خود از مدیر مدرسه، وارد سامانه پادا به نشانی pada.medu.ir شده و پس از درج نام کاربری و رمز عبور خود در کادرهای مربوطه، کلید “ورود کاربران” را بفشارید. در این مرحله نیز می توانید با انتخاب گزینه “کارنامه”، به مشاهده کارنامه خود بپردازید. توجه داشته باشید در صورتی که مایل به پرینت کارنامه خود هستید، گزینه “پرینت” موجود در سمت چپ کارنامه خود را انتخاب کرده و نسخه چاپی کارنامه خود را دریافت نمایید.

لازم به ذکر است که کلیه دانش آموزان هر یک از مقاطع تحصیلی می توانند علاوه بر مراجعه به سایت پادا، با ورود به حساب کاربری خود در سامانه همگام نیز کارنامه خود را دریافت نمایند. جهت آشنایی با نحوه ورود به سامانه همگام و چگونگی دریافت کارنامه از آن می توانید روی لینک مربوطه کلیک کنید.


سوالات متداول

1- هدف از ایجاد سامانه پادا چیست؟

هدف از راه اندازی این سایت، دریافت کارنامه و پرونده تحصیلی دانش آموزان به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری می باشد.

2- برای ورود به سامانه پادا به کدام نشانی الکترونیکی باید مراجعه کرد؟

نشانی اینترنتی این سایت، pada.medu.ir مراجعه نمایید.

3- برای ورود به سامانه پادا به چه اطلاعاتی نیاز است؟

نام کاربری که همان کد ملی دانش آموز است و همچنین رمز عبور که باید از مدیر مدرسه دریافت شود.